Altalt

Fö, det här med alternativt alternativ, är min hjärna -fortfarande- ganska insnöad på.  Mycket blir skannat för att inse om det möjligt kan vara det.
Jag satt och kollade på familjesidorna i JP. Det brukar vara brukligt att vid giftermål ta sig efternamnet som är mest speciellt (iaf verkar det så). Så blir man själv och ens ev ungar lättare ihågkomna. Då tror man att man blir alternativ. Men om man byter till sig ett -son namn, då blir man mainstream...eller??? är man det?
Så min tes om altalt börjar allt mer handla om omedvetandet om sin egen person och mainstream-stil. Men hur många är omedvetna? Alltså är det ens omgivning som uttalar sig om ens person och sätter dig i ett fack och hur kul är det? Det här har ni redan insett för länge sen eller inte brytt er om.
ut  ur min hjärna

Nästan 2,2 miljoner såg Antikrundan.

Och ja, jag har vart och tränat. 1 gång kvar. Känns som om jag laddar inför OS. Hehe. Sen är det över. Eller inte. 

Fö vill jag bara tillägga ett ord.gaaga. Vill inte.nä.Varför?

Kommentarer
Postat av: maja

jag skulle lätt kunna byta namn till svensson eller johansson eller larsson. bara för att alla andra byter ifrån, om några hundra år lär ju ens släkt vara unik! dessutom klingar inte ekström särskilt vackert.

2007-01-13 @ 14:58:04
Postat av: Linnea

Nä men sandahl gör det. å milton. du skulle passa som maja milton=). det är ingen poesi i -son.

2007-01-13 @ 15:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0