Spice up your life.

Imorse när jag gick till skolan så var jag verkligen uppe i det blå. Jag tänkte på allt och ingenting, jag behövde liksom inte ens "försöka komma på" något. Jag kom ihåg att jag tänkte på det här med att fok drömmer att de går nakna ute på samhället. Och insåg att idag var en sådan dag när jag kände så, plötsligt fick jag för mig att allt, hela livet, var en illusion. Kanske inte erat liv men mitt liv var en illusion, så tänk om känslan var mer pålitlig än logiken?..
Det är intressant att se hur kursgrupperna formerar sig. Det första som mötte mig i sofforna utanför Ihre-salen var den där tjejen sitter och läser en bibel(?!) med guldsidor. det var ju också ett sätt. undra vilket samfund hon hör till.. fördomarna sa svenska kyrkan, jehovas vittne eller livet ord ytterst ev. Jag får fråga henne. Hon såg fö ut som att vara hämtad ur en jane austen -bok. Det var även en ny tjej och jag känner igen henne. hm. var? peset. estet. lotta hedlunds kompis. trysil. Emma var hennes namn. Jätteblond och söt. Då vet ni vem va?  
Hursomhelst denna tankefulla människa, alltså jag, kunde sen inte koncentrera sig på lektionen. Läraren såg ut som en grubblande pajas. Med händer som flög runt och en rygg som böjdes och vreds. Vad? mesopotanska? sa du det? eller neo? vilka stammar? venus? jag hänger inte med. Kan du upprepa dig tack.

Riktig mat. Är så fruktansvärt trött på mina makaroner, pesto, ris, tomatsås, köttbullar, ketchup, korv, köttfärs, mjölkstuvning, gurka... Vill ha mat med stort M! Inte så att jag skulle slänga i mig mat om det stod framför, men jag saknar dofterna. Funderar på att köpa ett paket kaffe enbart för doftens skull. Åhh. Tänk ostig pizza, tänk kladdig kladdkaka. åhmenåh. Det går ju inte. Ur flera synvinklar. Skärpning. Tänk massa exotiska frukter, godis. Jag förstår inte det här. Men imorn får jag gå och handla.. ett träningskort.

Men om ni har recept så skriv ner de till mig snälla!!
Jag förgås ju. Oregano. åh. Skicka mig mat på posten som de gjorde på den gamla goda tiden, för 50 år sen. Ni minns väl den tiden? 

Och jag har ingen musik..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0