"Rita gärna!"

Jag vet inte med er, men så ofta står det inte på en tenta att man "väldigt gärna får rita!". Min handled är trött efter 4 timmars tänkande och skrivande. Konst och arkitektur. Grottkonst. Metsopotanien. Egyptisk. Minoisk. Grekisk. Etruansk. Romersk. + samhälle+ genus + religion + historia. Mitt kurs är så mycket mer än vad den utger sig för att vara. Det låter smidigt med bara två uppgifter... Men de två uppgifterna var inte alls som jag trodde de skulle vara. Vi hade fått läsa tidigare kursers uppgifter, arkitkekturuppgiften hade vart likadan år efter år, men inte nu. Jag fatttar inte varför man inte kan skriva en uppgift rakt, enkelt och tydligt. Men usch. Nu ska vi sluta tänka på det här. Borta.   

Jag vill ha en till kofta, sen länge.kan ju vara tröst/belöning.  

Kommentarer
Postat av: Zacha

Vi hade en extrafråga på en historiatenta en gång där man skulle rita =)
Man skulle rita en dorisk, en jonisk och en korinthisk pelare =)

2007-02-22 @ 15:44:32
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: maja

vi måste prata postmodernistisk konst nångång. det är faschinerande.
vill du låna en kofta av mig?

2007-02-22 @ 16:25:48
Postat av: Linnea

daniel; gaaah. du kunde gjort min tenta lika gärna=). du kan pelarna! vet du om att colosseum är uppbyggt med samtliga pelare, längst ner dorisk, sen jonisk och överst korintisk. de här antika sakerna finns. arkitektur är fascinerande. iofs jag hoppas att jag ska slippa de pelarna framöver. men du läser inte historia..och jag har svårt att se kina-samband.
maja; jatack. men jag vill ändå köpa någon. måste sysselsätta mig. kanske. har inte handlat ett överplagg på flera månader, om vi bortser tshirten i kina. jag är trött på alla finkulturella personer som vill prata mostmoderna saker, och slänger sig med konstiga ord.

2007-02-22 @ 17:07:31
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0