Planerad impulsivitet av klassen vardag...

Idag har jag vart impulsiv, fast planerat impulsiv, flera gånger. Ja det kanske låter motsägelsefullt... men icke!
Först gick jag till missionskyrkan. Jag visste att jag skulle gå till en kyrka men inte till vilken, jag bestämde mig först i korsningen. Jag trodde att det skulle vara ngt bra där.. hade kollat in kyrkan tidigare, och då blivit vansinnigt förtjust i kyrksalens väggar. Men tyvärr motsvarade inte gudstjästen väggarna. Fast vi sjöng "Nu öppnar vi ringen, kom hit och hör och se. På jorden finns ingen som ej får vara med. Gud har gett oss öppa händer, dom vill vi sträcka ut, folk i alla jordens länder Guds kärlek når till slut. Nu öppnar vi ringen kom hit och hör och se. Vi trivs med varandra, vår far vi lyssnar till, att leva för andra, är något som vi vill. Gud har gett oss öppna händer, dom vill vi sträcka ut, folk i alla jordens länder Guds kärlek når tillslut. Nu öppnar vi ringen kom hit och hör och se"... den är ju mysig... Och jag fick ett ljus weei. Missionskyrkan är verkligen en familjekyrka, det är så uppenbart. 
När jag ändå var neråt staden, så insåg jag att jag lika gärna kunde gå till friskis&svettis, och skaffa det där jobbiga, bannade, behövda men jag vill inte ha det ändå -kortet. Så jag gick dit, enbart med hjälp av mitt existerande lokalsinne, hade ingen karta... visste inte vad vägen hette...eller hur byggnaden skulle se ut. Jag hittade dit. Det tar typ en kvart-tjugo minuter dit. Då är man lagom uppvärmd=). Väl där blev jag guidad, det var bra! mycket var fint tex lokalerna. Dock 1300kr fattigare, men imorn får jag massa pengar. som ska till pappa. dessutom får jag inte pengarna, det är ju lån...
Har en känsla att i samma takt som pengarna kommer "trilla in" så kommer skivor som jag vill ha också börja trilla in. Här gäller det att behärska sig!
Nu spontan-äter jag ica cookies med ljusa och mörka chokladbitar. Jag tror inte att de är så nyttiga, också en känsla som jag har.
En annan känsla är att schlagern igår var kass. Sämre än brukligt. Det enda som var bra var Jönköping, jag längtade hem kopiöst då, eurostop-trollet, och luuk var okej.Tvåans tema däremot var intressant. Men filmen Amelie de Montmatre har jag sett tusentals gånger.
En sak till igår var kass. Okej inte bara en när jag tänker efter. Jag försökte koppla in skrivarn... känner mig så himla teknisk nu för tiden... men det sakandes en usb/ubs?-sladd. Så här stod jag och slet med massa sladdar och makapärer och vad fick jag för det? ingenting. Jag behöver skriva ut min sammanställning som jag gjorde igår. Åh det blev himla snygg. Haha. galet. Är det så jag spenderar min tid?=)   

Jag vet inte vad jag lyssnar på men... Kött! kött. kött av vårt eget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0