Och på andra plats

Jag är så mätt! Är det såhär det ska kännas? verkligen? jag tycker att riktig mättnad ska vara som den är i kina, behaglig och skön och lagom. Nu är jag svenskmätt och det är obehagligt. Middagen gick i svampens tecken. Svampsoppa och varma mackor med svampstuvning. Med clementin och nötter som efterrätt.

Dagen idag har känts helt okej. Jag vaknade trött som vanligt, men kom ihåg hemoferen direkt, och sen var jag faktiskt lite solstrålig, glad och trevlig! tro't eller ej...=) Kursarna var trevliga, jag pratade med maja och malin och några till.. (nämen se, de första som blir nämna i min blogg), sen gick jag och malin till studentbokhandeln, vi skulle handla;  
M.Trachtenberg & I.Hyman´s Architecture; from prehistory to postmodernity
L. S. Adams' The methodologies of art: an introduction
A. L Lindbergs' Konst, kön och blick: feministiska bildanalyser från renässans till postmodernism 
men de fanns inte inne, eller jo den sista men den kan gå och dööö. Jag kommer aldrig orka läsa den, iaf inte utan att somna. Dammig. Imorn är en ny dag. Det skulle underlätta om jag faktiskt läste i den boken jag har. Tex nu.    

Och tomas pratade på. Hyfsat intressant. Tex om figurerna/statyerna/montiklos som ser ut som fioler/gitarrer. "Finns fiolen om inte strängarna finns?"  var en av frågeställningarna som han väckte. Tänk på den ni. Samt, bara en intressant iaktagelse, klädmodet går som bekant i cykler, när kvinnans mode är avklätt så är mannens påklätt. Det stämde på 1000-tale fkr och stämmer idag.

Hehe jag hade planerat att träna senare idag, men det kom något poetry slam på Ovhandahls (känns igen kanske?) i vägen. Seriöst, det här är illa. Jag skulle kunna gå och träna nu... Det är inte bra att jag berättar om min odisciplin och lathet här, men när man stotserar med ett problem brukar det ses som ett rop på hjälp. Iaf ibland=).  

Ja och så var det katalogen.
A town with a lot of men. The most popular name in the town, is Charles.  

Kommentarer
Postat av: maja

karlstad? som mamma :)

2007-02-07 @ 20:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0