imorn ska jag ta åt mig ett råd. kör hårt och fokusera mera.

det känns nästan som om jag har haft lov, vilket inte är sanningen. jag var peppad idag. social. föreläsningarna drog igång igen och det var gotländskan som undervisade. jag tycker om gotland väldigt mycket, likaså dialekten men, ett stort Men, dialekten är f ö r hamonisk. man kan sjunka ner i dialektens rytm och därmed missa massa nyttig och intressant kunskap. illa. så då föredrar jag att lyssna på en gnällig stockholmare... hm nä det var inte sant. karolingisk och ottorisk konst stod iallafall på schemat. de i klassen som tidigare inte har insett hur mycket kristendomen har präglat och format vår tid, sedan Konstantin gjorde den till statsreligion år 312, måste ha insett det nu. som kristen sitter jag väldigt kluven. jag småmyser när allas hjänor blir inpräntade med (borde vara) allmän kunskap om  evangelisterna, kristna symboler, kyrkorummet ( i n t r e s s a n t ). vi gick även igenom klosterordrar och det känner jag att jag har stor koll på sen i höstas. dock kristensdomens historia är RUGGIG och väldigt fast i normer och borden. avskrämmande och hjärntvättande läskigt. konstvetenskap innebär otippat 2/3 samhällsvetensap och 1/3 konst, och även om jag önskar att det vore tvärtom så känner jag att kursen ger en väldigt bra grund för fortsatta studier. fortsätta studier ja just det ja så var det med det ja. för övrigt kan jag meddela att jag numera har kataloger från linköping, karlstad, gotland, växjö, umeå, borås, jönköping, örebro, kalmar, malmö och uppsala. inte luleås (men den låg hemma, adresserad tilt maja dock) -till skillnad från alla ni andra. intressant. om jag enbart skulle gå på katalogens utformning och innehåll är det fortfarande karlstad som gäller. dock det är så mycket som spelar in. sånt som jag inte hade räknat in eller räknat med för bara ett år sen. det är väl den respektabla åldern och erfarenheten som talar (muha). jag säger som så många gånger förr, mellan ålder och erfarenhet finns det inget likamed-tecken!, även om förhoppningen är det. trots att de tjugoett åren inte låter så mycket, så har jag ändå blivit klokare med åldern. det har hunnit gå circus 7700 dagar då jag har kunnat lära mig något nytt. det är häftigt. 7700 kunskaper. finns det så mycket och många?
eller så är "klokheten" är ett ytligt skynke för en fegare, dummare linnea som är trygghetsnarkoman? 

aropå kunskaper. vet ni hur mycket snor man snyter ut när man är förkyld? och då menar jag rejält förkyld, när man går och snyter sig konstant. kanske några deciliter? ja det känns så. faktum är att det bara är några gram. gram är väl inte så mycket -njet. men om man betänker att det oftare kommer ner/finns mer snor i lungorna, när man hostar och harklar sig, än det man snyter i en näsduk, så blir det otrevligt. med andra ord så har jag flera gram snor som simmar runt i lungorna. jag kan inte sluta tänka på det. vareviga gång jag hostar blir jag så påtagligt påmind om det. jag är inte äckelmagad men jag har märkligt svårt för naturliga vätskor såsom snor. snor som är så bra!..     

hoppas jag kan somna ikväll. låg och skrev brev. märkligt vad pennan blev tung och kom längre och längre ifrån mig och bokstäverna blev otydligare och otydligare. snark. dumt. jag hade behövt gå en promenad. var finns promenadstråken? var finns naturen? 

; i form av ta hand om dig och sluta tänka för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0