FYRE kan dra dit pepparn växer likaså korridorssjukan

Kunde sova hyfsat okej i natt utan att hosta upp mina lungor, och sovandet skulle ha vart trevligt om det inte vore för den där himla återkommande drömmen med FYRE... Himla obehaglig dröm. Ni vet sådana som sitter fast psykiskt även efteråt.
Jag tycker inte om onda FYRE. Han tar sig in på Nybo på något sjukt vis, fångar min bror, och jag måste rädda honom. Eftersom jag är den överlägset smartaste av kvinnorna i familjen ekström, så innebär det att jag måste ha kontroll på allt och alla, så inget går fel. Dessutom kan den sliskäckligt onda FYRE dyka upp igen och fånga någon mer. Jag var medveten i drömmen om mitt sjukliga tillstånd, vilket gjorde att jag kände mig ganska modlös...fast det kunde jag inte avslöja för de andra. Då skulle de antagligen också tappa modet. Som tur var vaknade jag, och vad jag vet så är gustav och de andra hemma. Nybo ska också finnas kvar. Dock det kunde vart intressant att veta vad som hände de 5 herr-proffesorerna (tänk poirot och agaton sax -typerna). De var väldigt artiga.. tänk vilka kontakter. Flyktbilen behövde vi inte använda.. men den var ändå "bara" (hmf) en citroën (vad annars?) så det kändes inte som jag missade något.
Någon drömtydare?
Jag vill gå till en astrolog. Vissa är skeptiska, och andra tror att det finns kunskap från tidigare generationer som vi bara låter gå till spillo. Gud vore bra smart om han lät stjärnorna vara en kunskapskarta, och lät oss få kunskaper om tex människan. En möjlig möjlighet finns, till otrolig kunskap -sån som borde vara omöjlig- och det faktumet är så makabert att det antagligen inte kan vara sant.då. Men varför skulle Gud begränsa?

Jag måste bliva frisk, nu, ty denna vecka har jag tenta och jag har inte kunnat plugga alls denna vecka. Så jag känner stressen flåsa i nacken. Åååhja. Med plugga menar jag att jag ska förstå vad jag läser, kunskapen ska fastna, samt inte gå på massa smärtlindrande. 

Det trevliga i min febervärldsvecka; min famlj vart här, vilket kanske var ett tillfrisknadsknep, massa kärlek, fick se uppsalas ruggiga ikea, the queen, gratis mat, och enorm framtidsångest -vilket är bättre i deras närvaro.tror jag.     
Aropå framtidsångesten har jag den senaste tiden blivit tillsagd "Bli inte bibliotekarie!" flera gånger, bla från en bibliotekarie själv. Fem sekunder och sen kommer klassikern som jag fullkomligt hatar, (den som säger det nästa gång mördar jag), "Bli sjuksköterska!". Ja, för det är sannerligen lösningen på allt. Bra lön och lätt jobb. Det är ju det som jag drömmer om... När jag var liten drömde jag. När jag var tonåring drömde jag. Hejdlöst.  

Banan och havregrynsgröt är typ samma sak. Samma mat.    
HV måste ta sig samman.

Kollade årets Trysilbilder... Samma fjäll, samma hus, samma attityder, samma känslor, samma grupperingar, samma upplägg, chaffis, buss, icaindianen. Ett lyckat koncept. Jag längtade mig tillbaka till en ålder av..jag vet inte, 15? Det var en bra ålder. Jag är gammal som stryk. Jag är purung. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0