Engelska middan

Nu börjar jag seriöst lipa. Ska på den där middagen imorn, och då undrar jag varför, v a r f ö r??, drabbas jag av utländsk värdinna?  Varför blir det jag som behöver gå på en middag som kommer utspela sig på ett internationellt språk dvs engelska? känns så typiskt att jag inte är förvånad. Jag kan läsa engelska -fine, jag kan skriva på engelska -fine, jag trodde jag förstod engelska -gjorde jag inte när jag pratade med meg på telefonen (gurka? paprika?), och jag vill inte käka en första middag med folk som jag inte känner och känna att jag har ett begränsat ordförråd. Ska jag behöva tänka på grammatiken och hur jag beskriver ord bäst som jag inte kommer på..? jag måste ladda inför helgen, så in i norden. Humor. Dö. Imorn måste jag plugga.   

Kommentarer
Postat av: maja

jag ska börja läsa isländska!

2007-02-09 @ 13:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0