Barndomskoj!

Jag tyckte det var roligt att tänka på barndomsminnen. 
Roligt hade jag minsann med kusinerna -oftast- på nybo. Kottkrig, fiskande och hitta andra fiskar i fiskarnas magar, gasbomben. Dessutom brukade gustav hänga på mig och rebecka på johannes, så det var oftast vi mot maja och annie = vi vann. fåren. spela kort. jaga grodor. paddla kanot. andra sidan sjön. massor av kalle anka och auktioner med glass. midsommar. blommor. Springa runt runt vid husen på gunnarsbovägen vid muren (inte fastna i spiken, inte skära sig i glaset(...), tujjorna, vita ärtbuskarna, lerstigen, gamla växthuset och... buren! med urge, ståhl, claesson och gran. runtruntrunt, inte vilja gå och lägga sig. dumma vattenkrig (de hade mycket bättre vapen). mamma, varför skulle jag alltid gå och lägga mig först?Gå ner till växthuset och kolla på alla växter och solros och oskar. känna dofterna. gå ner i den hemliga källaren med pappa, hitta gröna konstiga mossaker. Bygga upp hemmen åt trollen och ponniesarna (stina hade många fler än mig...orättvist), gossedjuren, lego och barbies. antingen i boken, bland stenarna eller... bara bygga. köpa sidentyg för att det var vackert, det skulle passa som säng, vägg, soffa ed. byggandet var mycket roligare än själva lekandet. jag minns när jag fick min favoritbarbie (hon hette anna fast jag och frida bråkade varje gång om vem som skulle få ha det namnet. ja det och fredrik/peter), rosa hjärtiga sängen, hästen och bilen. då var jag lycklig. Va hos urge, komma hem med massa saker och bli tvingad att gå tillbaka med sakerna fastän vi hade fått dem! fy vad elakt och tarvligt! (fast jag har kvar en liten vit plastporslinig kaninmedunge-prydnad nånstans). de hade det hemliga rummet.. jag blev aldrig riktigt klok på det, det var mysteriskt in i det längsta. Smyga upp till mammas arbetsrum och försöka designa egna kläder. men inte ta av de fina tygerna, inte så det syntes iaf... Bli ivägtvingad till nyhem... åka till hönö med gunnarsson! få en trähäst. nyår med gunnarsson. käka tandkräm. åka skridskor när föräldrar är i rom. Bråka med maja om den blåflätadehängmattan på kanarieöarna. Älska äppelteet i turkiet. Åka S -rutchkanan på lekis och hoppa högst. springa runt på stadsparken. sparka boll med pappa. springa stafett, runtrunt och bli kallad symaskinen.

...Jag skrattar med minnena idag. det är fantastiskt roligt!

Något annat som är roligt är att tänka sig per helt blåsig efter alla brännnässlor, ja förutom där tshirten och shortsen var förstås. det är en fruktansvärt hemskt rolig syn. bilderna i huvudet vägrar lämna mig.

Nu är jag stressad. Men det gör inget. Fast jag är stressad och jag får så skylla mig själv. Jag lär mig på mina misstag. Någon som v e t hur pyramiderna var uppbyggda -inuti? tanken? PLUGG imorn tills jag stupar. 

Kommentarer
Postat av: kajsa

I wish that I could be a little girl again.. du anar inte hur nostalgisk jag känner mig just nu! =)

2007-02-21 @ 00:35:38
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: maja

vad du kommer ihåg..!

2007-02-21 @ 12:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0