tentaklar

Tentadagen. Folk var så härligt nervösa, och man kunde se paniken och nervositeten i ögonen. Jag såg nog, oförskämt, ut att njuta av alltet. Jag var äckligt lugn, verkligen en sån där person som jag skulle störa mig på ifall jag inte var jag då.
Tentan var orimligt enkel. Jag har pluggat lite, andra har pluggat non-stop sen dag ett. Livet är orättvist, och jag kan få lika mycket godkändt som någon annan. Men. Tentan kunde ge max 20p, 10 utav frågorna byggde på 1X2- principen, 5 var mer utvecklande frågor. Jag ifrågasätter skarpt om en tenta verkligen ska vara uppbyggd på detta sätt. Vi befinner oss på högskola, inte på lekis. Ibland undrar man ju (men detta får jag ta upp senare i regeringen när jag blir skol/kultur-minister).
Min nya briljanta plan inför nästa delmoment är att ta tag i plugget tidigt, dvs efter den emotionella utvecklingen-redovisningen och lite annat. 
Nu på kvällen var det scouter och det kändes ovanligt bra av vissa anledningar. (Typ att vissa ledare (inte) var där, hehe). Mina scouter är stabila och mysiga! Insåg idag med en stor suck att jag bara ska få behålla hälften av dem efter jul. Inte kul. Vi julpysslade, gjorde smällkarameller, julhjärtan samt fågelmatkrukasak som vi ska sälja på lördagens basar -välkommen from kl.10. Vet inte om jag ska vara där iofs, beror på erika..! Åh bara vetskapen om att hon kommer hit gör mig glad. Ni har säkert läst på mjölkpaketens baksida om energimänniskor. Skulle lika gärna kunna va en stor bild på erika (eller per, eller kajsa, eller rebecha osv men med helt skilda personligheter).

Kommentarer
Postat av: kajsa

har inte sett mjlökpakets-energimänniskor men jag säger bara att en bild på mig på alla mjölkpaket skulle inte vara helt fel. ;) haha!
håller tummarna för att tentan gick bra. =) kram!

2007-12-04 @ 23:02:11
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0