stiiiiillaaaa naaaaaatt

Maken till segare och långsammare "stilla natt" har jag aldrig vart med om. Var på Luciafirande i Sofiakyrkan ikväll. Itm hade hand om sjungandet, och det är ju bara för sorgligt att körledaren verkar vara ett fan till utdragna toner. Annars var luciaframträdandet säkert roligt, stämningsfullt och underhållande, synd bara att det enda jag såg var strutar och stjärnor som åkte upp å ner, samt hörde folk skratta. Det var lite för många huvuden framför mig, och så kanske mitt huvud var lite för kort också. Men det är alltid skönt med lucia. Mysig tradition, vilket den fulla kyrkan bekräftade att fler tyckte. Det var många unga där. Glädjande. Många vänner och två av mina favoritvuxna-vuxna var där med. Hm lite absurdt att både mitt sk. sällskap och jag är så dåliga på att säga nej, att båda kommer dit med ett eller två gäng var, när ursprungstanken var bara vi två. Men det är ju schysst, då kom jag återigen upp i "åh-hej-jag-är-frikyrkomnsk-och-kan-heja-på-massa-mnsk".

Funderar på om jag ska komma in i en david bowie -period. Kanske dax?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0