Om Gud sen har en lista så är jag nog rätt körd.

Finns många saker att avsky här på jorden men ibland undrar jag, i ren I-lands-anda, om inte kedjemailen hör till de värsta och mest irriterande tingen här på jorden. Iofs var kedjebreven mycket värre (krossade förväntningar/förhoppningar på ett handskrivet personligt brev) än mailen (ta bort/radera). Men jag fattar inte att folk fortsätter att envisas och skickar dessa kejdebrev/mail. Tillråga på allt så snyltar dessa mail på mitt samvete, i kanske fem värdefulla minuter.
Jag måste vara en väldigt ond människa nu eftersom jag aldrig skickar vidare dem; jag är en dålig vän, jag är för alkohol och bilkörning, jag har otur i kärlek, jag har inte tid med Gud och jag tror uppenbarligen inte tillräckligt mycket, jag är en miljöovän, jag bryr mig inte om cancersjuka eller aids etc. 
Funderar på om det vore roligt att bli värsta kedjemailmänniskan och terrorisera min omgivning med dessa mail. Eller utse ett enda offer för alla kedjemail. Typ "skicka detta mail till tio personer" dvs skicka detta mail till en person tio gånger. Förslag på offer? Kanske en helt okänd människa? det vore skoj. Eller någon som man ogillar. Eller någon fascinerande människa som man vill utmåla sig som värsta pykopatpajasen för. Eller någon som man har svårt att prata med, tänk vilket smidigt samtalsämne! Eller någon höjdare på kommunen eller i en förening. Eller mitt sommarjobb. Eller min handledare. Eller alla mina scoutkollegor..! 
Hahaha jag sitter och skrattar för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Zacha

Men, men, då kommer du ju inte få ett telefonsamtal av din framtida man inatt om du inte svarar? Och din familj kommer att dö, och julen kommer bli grön, o.s.v.

2007-12-16 @ 15:59:27
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: maja

okej, nu har jag läst (& kommenterat).
minnet av när folk verkligen skickade riktiga kedjebrev, med frimärke, kommer tillbaka..
shit alltså. vilket engagemang.

2007-12-16 @ 16:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0