Utan utbildning blir man livegen

Ibland (tyvärr inte alls lika ofta som när jag var yngre) börjar jag tro att jag kan göra något för en bättre värld. Vilket jag säkert kan. Men jag vill göra mer än att "bara" skänka pengar, det har jag alltid viljat. Att "bara" skänka pengar känns så värdelöst.. Jag Vill Göra Något. Men som man säger, många bäckar små blir en stor å.. Jag känner att detta projekt nedan är viktigt för mig, det tilltalar mig, och därför väljer jag att skänka 100 kronor/månad. 

"I delstaten Maharashtra i Indien är analfabeten så hög som 35 %. I vissa byar är det uppåt 85 % av befolkningen som inte kan läsa och skriva! Många människor har egna jordplättar, eller arbetar som mer eller mindre livegna på de rikas gods. Utan utbildning döms de till ett liv i förtryck och daglig kamp för överlevnad. 
Svenska Alliansmissionens systerkyrka, Suvarta Alliance Churches, driver 8 skolor med internat i Maharashtra. Varje sommar står tusentals föräldrar i kö för att få i sin son eller dotter på något av internaten. Många av dem återvänder besvikna hem, eftersom det inte finns plats. Majoriteten är hinduer och stamfolk. 
Du erbjuds att via autogiro stödja Svenska Alliansmissionens arbete i västra Indien. När du blir fadder får du inte ett särskilt "fadder-barn", utan du stödjer verksamheten i sin helhet. Tillsammans kan vi ge trygghet och kvalitet till många barns utbildning. Tillsammans kan vi ge framtidstro åt barn i Indien. "

Det finns ju andra projekt som kanske tilltalar dig bättre.Tex på www.svenskaalliansmissionen.se eller http://www.ungfadder.se/view.php , och om du nu tänker att du faktiskt inte har råd så.. kanske har du rätt. Men om du som jag tar lån/bidrag på 7000 kronor/månad så har du faktiskt råd att ge 100 kronor i månaden. Så det så!


Inte klyschigt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0