Fortsätter i förkylningens tecken.

Jag har haft; riv-halsen, sovande vaket tillstånd, ont i huvudet, stor oro, feber, täppt näsa, tycker synd om mig kolossalt -för jag är ju dööd, hjälp jag kan inte andas, kan inte sova, näsan rinner oavbrutet -liksom ögonen, ont i kroppen, svettas som en gris, egocentrisk, hosthosthost mest hela tiden, slajm i munnen, och nu mest; ojdå jag hör inget. Vad finns det mer? Men jag börjar känna mig ofräsch -det är ett friskhetstecken, och jag inväntar ostbågedoften, det är ett s a n t friskhetstecken. Kom an då! Verkar inte vara i antågande.. Ikväll så måste jag vara frisk. (noll chans egentligen).
Men inget ont som inte för något gott med sig. 1.Jag tror att jag får lön fastän jag är sjuk. Det tycker jag är vuxenpoäng så det skriker om det. 2.Jag får oplanerad "semester", har därmed nästan dubblat min ordinarie semester. 3.Jag har tid att läsa morgontidningen 4.Jag hinner vila ut lite och få perspektiv på saker och ting. 5.Jag slipper prata väder! vilket jag är grymt tacksam över (och alla som jobbar inom hemtjänsten vet preciiis vad jag menar).

Nu befinner sig resten av familjen (dvs inte mamma för hon är i frankrike -är jag ofantligt anvundsjuk? 1.ja X.Ja. 2.JA) på visingsö och cyklar. Jag skulle gärna inviga min cykel en gång till genom att cykla med dem där. Men som sagt, jag är sjuk och om jag inte vore sjuk så skulle jag jobba, så hur jag än vrider och vänder på det... så hamnar jag här hemma i den nya soffan som jag gnor in i bakterier. Mysigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0