äntligen lite erika

Härlig helg då jag träffade erika, som tillfälligt emigrerade till luxenburg i våras. Men nu, äntligen, befinner hon sig på svensk mark. Bara vetskapen om det är skön.
 
Efter en lång bussfärd till södertälje och en bilfärd som kändes både osäker och framförallt felkörd kom jag fram till metropolen strängnäs. Efter en lugn fredag, med mycket ikeakatalogkikande och planerande, kom lördagen. En lördag som vi tänkte skulle vara regning. Fullt påklädda och beredda med regnkläder tog vi tåget in till stockholm och i rask takt avverkades cosmonova och en amazonasfilm, en utställning om astrid lindgren på kulturhuset, och gröna lund med sommarkrysset. Gry (programledaren) stod jämte oss ett tag.. så, var det någon som såg detta, egentligen trista program, och därmed också såg oss i bild? enbart för den möjligheten satt vi nämligen på en bänk i 4-5 timmar.. haha. Men tänk, nu har jag och erika fått lyssna på (genomlida?) Måns f e m gånger. Ojojoj. Jag har blivit helt besatt av melody club's "ååååh tjena, nämen tjeeena" -upprepande. Några karuseller hann åkas innan vi tvingades springa från djurgården till centralen med svetten rinnande (och frustande skratt hållandes inombords). För det regnade nämligen inte en droppe på hela dagen, solen stekte järnet över oss. 
 På söndagen firades (nu ska vi inte överdriva) gudstjänst i strängnäs domkyrka, som hade besök av en engelsk präst (tillsätt en kass och tröttsam tolk). Sedan besökte vi taxinge slott! Gissa om jag blev glad! Jag ääälskar slott. Även om detta slott inte var det skönaste (om än väldigt romantisk) jag sett så fanns det flera saker som ersatte detta. Naturen var en fröjd... liksom bakelserna!! Så många vackra, tilltalande och goda sötsaker som fanns där har mina sinnen aldrig.. genomlevt.

Sen åkte jag hem i en buss med två emo/goth högljuda fjortistjejer, vilket först var synnerligen irriterade men senare blev underhållande. Dessutom underhölls jag av Jane Eyre och nu är denna tjocka bok äntligen utläst.  

Nu till hösten krymper avståndet mellan den ena till den andra, till bara 15 mil mark, vilket är mycket bättre än ett flertal länder. Det är bra. Det gör mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0