Vem slank han dit?

Ulf Ekman ska till Nyhem. hehe. Han ska hålla en/två trilogpredikan. Urspännande. Jag riktigt längtar.
Detta betyder att även Linnea Ekström ska till Nyhem.


I övrigt sitter jag hemma, överväldigad av allt som jag kan och går att göra, om jag bara vill, utan massa korrar. Det finns så mycket plats och rum här. Jag kan tex sträcka ut mina ben under skrivbordet -lyxigt. Jag har ett rent kök med massa ytor -lyxigt. Jag har ett översållat frukostbord, jag gnäller inte ens över att behöva duka bort allt, -lyxigt. Jag har en trädgård med eget gräs -lyxigt. Jag har fyra tvapparater -lite väl lyxigt. Jag har ett tangentbord som skriver alla tangenter -lyxigt. Jag har en fast telefon -lyxigt. Allt är lyxigt. Matrialistiskt och kapitalistiskt. Fick min skattedeklaration igår. Nice. Hur lyxar jag till min vardag? Allt handlar om lyxlyxlyx. Men mest lyxigt är ren luft, rent vatten och känna sig mer hemma än innan. Det får jag tidsnog. Ett litet steg i rätt riktning, dag för dag. (Började nynna på "step by step" gospeldängan nu, annars har jag bara haft massa konstig, dålig, musik på hjärnan de senaste dagarna, extremt mycket tommy nilsson "jag tror på mnsk" glurk.).

Kommentarer
Postat av: syster

inte konstigt att du inte gnällde över att plocka bort frukosten. jag tog nämligen bort allt själv. och jag vet hur det hade låtit annars.

2007-04-05 @ 17:46:18
Postat av: Linnea

du är dum och du överdriver. gustav tog bort lite, jag tog bort mycket, du tog bort resterna. perfa.

2007-04-05 @ 22:34:04
Postat av: Ankh

haha, lite syskonbråk livar definitivt upp stämningen =D

2007-04-07 @ 11:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0