M.Tikkanen

Jag har en tenta att tänka på, men det som finns i mitt huvud just nu är en diskussion. Jag tror inte att jag får godkänt genom att skriva om homosexualitet på tentan dessvärre.

När jag åkte buss upp hit med maja efter påsklovet, så läste hon i en poetisk bok av Märta Tikkanen, som jag insåg att jag också tyckte om, då jag tjuvläste över hennes axel, i min enorma irriterande rastlöshet. 
Bla dessa rader, de är tröstfulla och modiga på något vis.

Du vet inte
hur rädd jag är
Jag är så rädd att jag inte vet
om jag vågar leva

Men jag
måste våga tro
ännu mer
Nu måste jag våga tro så mycket 
att vi alla 
ändå vågar leva



Lite mer the ark till allt och alla. maja. du vet konserten. i augusti. jag funderar på om du vill ha den i födelsdagspresent. vad tänker du?

Kommentarer
Postat av: maja

tack för crediten.
jag vill se ark, om jag får jobb i jönköping. men om jag befinner mig på island kan du ju gå med någon annan. vi har en bror som behöver komma ut och få maliga förebilder(ola salo).
jag har en önskelista redan, det är trots inte mer än 2,5 månader kvar. ex. broderi, laptop, en diktbok av artur rimbaud osv. men the ark går bra.

2007-04-21 @ 18:31:08
Postat av: Linnea

Hoppas du menar manlig och inte malig förebild. Och vadå kan du se gustav som öh jag vet inte, ola salo, haha, nångång? eller menar du att jag borde bjuda med dig och gustav på samma konsert? för det är ingen chans att jag bara går med gustav:P ds. är det för dyrt. ojoj. alldeles för tokdyrt. precis som din önskepresent-lista.

2007-04-21 @ 20:56:58
URL: http://primusinterpares.blogg.se
Postat av: maja

jag menar manlig haha- jag tror det döljer sig mer i vår käre bror än vi anar. vänta bara några år. på tal om det är det snart dags att födelsedags-shoppa kläder till honom för att styra upp processen. hehehe

undrar om han läser din blogg? det skulle vara kul.

2007-04-22 @ 17:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0