Linköping

Mjo jag var i linköping i helgen. Besökte emelie och david -som lever superduperjättemycket svensson-liv. Med allt vad det innebär. Detta tog ett tag att smälta... och jag är fortfarande lite småchockad. Min barndomsvän befinner sig faktiskt i, iaf nästan i, våra barndomsdrömmar. Långt fram i framtiden.  Hon är i "när jag blir stor"-stadiet. Hon är där. Jag är inte där. Det är konstigt att tänka på.Genom alla åldrar. fram tills runt tjugo, så följer man varandras liv ändå ganska likartat. Allt indelat efter skolåldern. Men sen nu, nu tar allas livsvägar olika riktningar. Och jag hänger inte med henne. Hon befinner sig ljusår före mig, och det är, sanna mina ord, lite krångligt. När jag besökte henne, så fick jag en David på köpet och han fick mig på köpet, vi har frivilligt inte umgåtts innan. Men denna helg blev helgen då jag och David lärde oss stå ut med varandra. Tillslut tyckte jag han var himla trevlig och bra. Emelie kunde inte få en bättre blivande man. Seriöst. Han är vad hon behöver. Han kan tackla henne och tvärtom. Vilket glädjer mitt hjärta. Men det är likförbannat svårt.
Tänk. Låååång grå "aveny", skräpet dansar runt på marken där det även finns massa målade "märken". Till höger ser du en röd, "platt", tråkig, med små fyrkantiga fönster, långsmal träbyggnad. Till vänster ser du betong, betong och åter betong. Lite kubistiskt med olika höjdnivåer, fast relativt lågt. Vinterslingrande klättrane växt. Inga direkta fönster. Väldigt fult. Om man bygger stort och mycket, detta för typ 30 års sen, kan man väl ändå välja att bygga snyggt?? det värsta är att det inte blir så mycket bättre ju längre fram jag går. I'm talking about linköpings universitet. Ganska otrevligt. För att inte begå förargelseväckande beteende eller hets mot folkgrupp ed så håller jag en låg ton..=).
Har insett hur bra att besöka skolorna och se hur de är i verkligheten innan man gör sitt val. 2 veckor kvar, knappt, innan jag bestämmer mig. Jag är ganska på det klara, tror jag. Jag har även kommit fram till att det finns vissa saker som jag vill ska finnas, eller inte finnas, i en stad. Så det är ganska bra att skriva en lista på/med sånt. Så får man en bättre överblick, sen kan man surfa runt lite och kolla in kommunerna. Det handlar ändå om ens kommande hemstad. Mhm. Linköping som stad verkar ganska trevlig. Gamla stan var ju mysig. Centrum är ju inte alls som uppsalas, vilket är bra. Är det tillräckligt?
Hursomhelst. Davids och Emelies lägenhet var hur fin som helst. Jag längtar som en tok efter en egen lägenhet. Tänk ett eget kök! Emelie bakade hjärtbröd. David bakade kladdkaka. David grillade och påtade i landet och Emelie dikterade=). Jag vill också!(allt!=). De skämde bort mig med mat, efterrätt, och smarriga uppdukade frukostar.
...Och jag tror jag vet vad de ska heta efternamn, eftersom en av de råkade försäga sig. hehe. Men det vill de ha som överraskning på bröllopet. Så det är bara att sluta tänka på det och sluta vara nyfiken.

Ikväll är det sista semimatchen mellan HV-modo. Vi håller tummarna, så vi nästan klämmer ihjäl dem, för HV. Jag börjar redan bli nervös...
Imorn är det en dag, men efter den så tar jag den tidskrävande bussen hem för påsken, jkpg, och Nybo. Önskar det skulle dyka upp en lika trevligt överraskning på den bussen, som i fredags, med petter och film, men det vore väl att kräva för mycket. Jaja. Hatar bussarna nämligen, för den som missat det.  
Nu; Grey's!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0