Internationell helg

Jag saknar mig sjuk efter Paris och Frankrike. Kanske inte själva Paris men kulturen. Människorna. Språket. Vive la France. Har inte vart där på ett bra tag. Flera år. J'aime la France. Italien är bra med. Jag skulle nog kunna tänka mig åka till vilket land som helst nu iofs. Nästan. Inte finland. norge. tyskland. belgien. sverige. känner inte för de. Jaja.
 
Jag var i sthlm hos maja i helgen. Sthlm påminde om en fransk småstad. Mat-os, stekande hetta, blandspråk, brunetter å massa andra olika kulturarv, uteserveringar, solglasögon(som jag egentligen förknippar med italien). Människor som tror att de är något förmer och hela världens mittpunkt. Ett stort sorl. Dessutom såg jag en kändis, äntligen!, och inte bara en gång, utan två gånger eftersom maja förföljde han... David Bexelius. Raggadish. Svt. Men jag insåg att om man är typ 3 år äldre än mig så vet man inte vem han är. Kanske inte ens i min ålder. 
Jag fixade min klänning till bröllop (inte bröllopsklänning, se lisa -extra noggrann). Himla bra. Den är i en av mina favoritfärger. Turkosgrön. Jag kommer bli väldigt, väldigt fin i den. Frågan är om jag någonsin har vart så finklädd tidigare? Väldans vidd är det i kjolen. Dyr var den, enligt mig. Twist&Tango-yeah, vilket innebar att jag fick en såndär chick svart pappers"påse", jaaa. Jag måste nästan rama upp den på väggen. Dock. Jag glömde påsen med den dyra klänningen, å ett mindre dyrt linne, på ica vid brommaplan. Smartsmart av mig. (Men sen är jag ju estet och högerseende...hmf.). 
Jag vill spela spel. Jag och maja spelade spel. Memory gick väl inte så fantastiskt bra, för min del. Men jag testade ju bara maja.. och så ett annat, som jag inte var så bra på. Undra vad jag är bra på för spel? mer än när och fjärran vill säga (för det är jag grym på). Kämpa/tävla-spel tycker jag om. Inte "var så smart och planera strategiskt och tänk utmönstret och kom ihåg allt"-spel. Men jag Vill ändå spela spel. 
En av de bästa sakerna med helgen var ändå att laga mat tillsammans, och äta den ute. Varenda hack ekade mellan väggarna. Solen gassade över oss och jag tror det syns.
 
Lurade även i min syster att jag hamnade i Borlänge igårkväll. Hoppade på fel tåg. Haha. DET Var Skoj. och elakt. Jag vet det. Men likväl låg jag och skrattade dovt i min säng igårkväll. Majas godtrogenhet förgyllde min natt.  
 
Har lektion om 4 timmar. Jiho. Borde handla och laga middag. Solongis.       

Kommentarer
Postat av: maja

snyft! jag vart ju orolig

2007-04-16 @ 16:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0