Hopplöst?

Alla menlösa konstiga tråkiga anonyma känslor som finns finnes här. Tack och lov är de inte hopplösa och jag vet inte varför. De är inte hopplösa!! Det är inte hopplöst. Jag är inte hopplös. Längre. Jag känner mig förhållandevis äckligt optimistiskt. Jag borde inte vara det. Ha! Jag borde egentligen råplugga till en tenta (ha! den tredje!) där jag inte fattar arkitekturdelen alls, och därigenom känna ångesten komma krypande. 
Kom dock fram till, idag, att tillståndet misslyckas inte finns i min vockabulär, mer än som ett ord som beskriver annat än mig. Press. Skönt. 
Kanske beror min äckliga optimism på de många skratt jag skrattat under veckan?, med pers omedvetna(?) dunderräddning i måndags(och jag har dåligt samvete..). linnea, maja, emelie (varför heter alla likadant som andra?) förgyllde dagen idag. Trots för många föreläsningar. Hm två. Jag slutade klockan arton. Aptrött då. Men jag kommer väl bli piggare ju senare klockan blir. Om jag inte tar tillfället i akt och sover snart. Imorn kommer helén och besöker mig, so nice, på tiden=). Jag borde verkligen städa. Baka bröd. 
Jag har blivit väldigt medveten om vad jag handlar och äter. Jag var det innan med, men inte såhääär mycket. Maten jag handlar ska vara närproducerad. Och som maja och emelie så rart påpekade så borde jag även vara vegetarian -i ett miljöperspektiv-, men djuren behöver röjas och bli uppätna. Vilt svenskt kött. Dessutom är det ett samhällsproblem..äh ja. Jag  o f f r a r  mig.    
maja ps.1 jag har fått kommentarer om hur nyttigt jag äter, med mycket sallad och fina tallriksupplägg.. ha! den du.

     
Aropå känslor så blir jag superduperpåverkad av film/tv nuförtiden. Läs igår och idag. Music&lyrics, vänner -allt gör mig helt mosig fjäril-ig i magen. Sjukt. Jag lever mig in i det jag ser. Men det var så fint när ross jagade rachel, från flyplats till flygplats, och när allt skulle vara över så stod hon där och de fick varandra, trots allt. Jag har bara sett det avsnittet några gånger och visste inte alls vad som skulle hända. Haha. Och idag startade kanal5 om på avsnitt nr 1. Vi sitter ett ganska stort korridorsgäng och kollar, det är trevligt.
Fö. Hugh Grant var huvudrollsinnehavare i filmen, så det var en sån film.  

ps.2. Någon som såg ola salo i "Stina!" ? Jag kollade upp det på internet, oh gosh. Herrre jisses. Tycker egentligen inte om att sexifiera någon, men det är ju bättre det än att avsexifieras. Ola har Det. Känslor=).

och jag kan inte skriva normalt längre. kan bara skylla på gammalt tentaordbajsande. ahaaaah.


Kommentarer
Postat av: louise

ursäkta, jag kan inte vara tyst."djuren behöver röjas och bli uppätna."
"Dessutom är det ett samhällsproblem.."
?

2007-04-19 @ 12:07:08
Postat av: Linnea

..jag orkade inte utvecklat. jag menar bara att det inte är så enkelt att sluta äta djur, då det är så mycket och många som påverkas i ett längre led. Skogen, djuren, bönder, ekonomin. och ja, då blir det inte bara ett utan flera samhällsproblem. tror att det blir en onaturlig obalans i naturen främst. om möjligt kortsiktigt. ja.

2007-04-19 @ 12:46:37
URL: http://primusinterpares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0