En dag efter torsdag

(Min plan var egentligen att avhålla mig helt från allt religiöst här på lääänge men det kommer inte hålla, haha, då jag tycker det är alldeles för intressant och berörande).
 
Dagens MÅSTE tips; Filosfiska rummet på P1. Gå in på och lyssna på internet.
Det handlade om rebellen och moralisten Jesus. Jätteintressant! Faktiskt såpass att jag var tvungen att lägga ner mina konstböcker för en paus. Jag Hade pluggat i flera timmar. Jag var i det. Jag hade ett flow. Som bröts. Tillfälligt. Jag vågar dock inte säga mina tänkta kommentarer om programmet här. För de handlar delvis om en grabb på J och en annan på P. Synd eftersom tankarna är himla bra. Intressanta. Kluriga. Men icke! Eller på fredag? (och nu fick jag "vi vill ha fredag idag" -låten på hjärnan.. perfekt att terrorisera en hjärna med).    

Nu när jag tipsat om det kan jag återvända till böckernas värld. Arkitekturen väntar på att bli löst av den store hm jag. Jag tror att jag har läst om för många kungars titlar ed. Snart kommer mitt namn inte vara A. Linnea. Utan något så mycket graciösare och pretantiösare. Se! kunskap är farligt. Små barn, sluta plugga. Eller få inte storhetsvansinne, det är edra alternativ.

Kommentarer
Postat av: kajsa

okej, dumma linnea. jag vill ha fredag idag-låten kom nu upp i mitt huvud och v i l l i n t e f ö r s v i n n a ..!
"på torsdag är det ärtsoppa på lörda är det fest men fredag är ändå den dagen som är bäst.."
filosofiska rummet är i allmänhet ett mycket spännande program. =)

2007-04-23 @ 07:51:39
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0