Duga

Det finns en sak som gör mig riktigt, riktigt fly förbannad, som jag blev "påmind" om nu ikväll när jag satt och kollade på "vacker naken" på tv. Kvinnor med taskig självkänsla och kroppsuppfattning skulle få hjälp att tycka om sig själva. Och visst är det bra att kvinnor får medel för att lära sig det, men grrr programledaren är en Sliskig, smal och lång skittöntig kille på 25+, håller på och tar på kvinnorna och pratar om att han ska få dem att uppfatta sig som "smala, vackra och mindre" och gör därmed en moralvärdering där i. De slår bara mynt av några osäkra kvinnor... alltsåå jag blir..grymf. och. hmf. agh.
Killar kommer aldrig förstå denna indoktrering som kvinnan blir utsatt för redan i babyåldern. Redan från starten får vi veta att vi är vackra OM dethär och dethär sker och vi ser ut så här och gör det här. Jag orkar inte utveckla mina tankar, jag blir så trött! Men jag undrar, varför finns det inga bodiesar, strumpbyxor, olika sorters stöd tex för att hålla in magen eller rumpan för män?? Varför är det ingen som har fått den idén? Det finns maaaassor av män som har tjejbröst. Om du inte har tänkt på det, kolla efter nästa gång du får en chans. Eller i sommar på stränderna. Hur läckert är det? Förtryckande.
...
Jag bara menar att det är omänskligt att kvinnan ska vara fin och lida pin medans mannen kan vara som den är, utan några bieffekter (jag menar inte att männen ska ha samma krav som kvinnorna, det vore omänskligt, precis som det är för kvinnorna). Det STÖR mig till tusen. Ännu värre. Männen är med och tar fram och formar kvinnosynen och vad som är brukligt som kvinna. Jag tycker att detta är något som skolor borde ta upp. För. Indoktreringstankarna innebär att massa tjejer inte tycker att de duger. Vi är många. Det är ett samhällsproblem. Ja. Verkligen. Fatta det. 

Kommentarer
Postat av: Zacha

Haha, visst. Allt är vårat fel, och vi har iiiinga krav på oss. Det vet ju du som är tjej eller hur?

2007-04-30 @ 09:21:27
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: Linnea

Och jag menar inte så, som du säkert förstår. Ni har också krav. Men du får väl tolka det så om du vill.

2007-04-30 @ 12:37:54
Postat av: louise

kunde inte sagt det bättre själv.

2007-04-30 @ 17:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0