Dröm eller verklighet

Gosh. Jag är så obarmhärtigt trött. Huvudet spränger, misstänker en blandning av sol, riktig trötthet men framförallt en "jagkommerpånuattjagbordehaftspännings"-huvudvärk och så får man det.
Vad jag vill? jag vill ligga och slötitta på tv. Kan jag? nä av flera anledningar. Jag har ingen tv, korridoren har en kass tv som inte har kanal 5 längre -det gott folk är illa!, och ds när man vill slötitta på tv så finns det inget bättre tv-alternativ, det är sol ute (det skulle iofs inte hindra mig, för solen kan gå å dö idag), jag vill Inte titta på tv, rent logiskt. Rent logiskt vill jag ta en långpromenad. Det vore kanske något. hm. Synd att min mp3 inte funkar då. Kanske får jag en när jag kommer hem.. om jag har tur. Orka. Orka åka tåg hem. Orka vara kvar här. Orkar jag någonting just nu? Jag borde ta ett bad i vättern, till helgen, liksom skölja bort allt. Skölja bort tentagegget.
Det skulle vara ngt på V-dala ikväll, för att fira en avklarad tenta. Men oooorka. hehe. Nä. Och jag kan ju heller inte veta om jag klarar tentan eller inte. Men om jag inte får godkänt efter fyra timmars handledsplågeri så vore det allt bra knasigt. Fyra timmars flum. Tex på den italienska kroppsfixerade konst-delen skrev jag bara massa påståenden och frågor, samt "jag tänker mig" etc. Hur som helst, under dessa timmar sitter jag även och iaktar andra. Jag vet exakt vilka som gick på toa, och vilka som gick flera gånger. Jag visste vem som skulle gå först dit (och jag hade rätt...), jag visste även vilka som skulle lämna lokalen snabbt, samt vilka som kommer sitta kvar efter mig. Jag vet vilka som äter irriterande saker, och det var därför jag hade en plan att inte sätta mig där jag satte mig, mellan malin -bakom mig- och emelie -framför mig. De sitter och knakar godis. Visa hänsyn med ert energival tack. Jag hade vindruvor -perfekt. Banan med. Jag borde inte bli så irriterad på sådant egentligen, det låter ju otroligt överdrivet, men idag hade jag fruktansvärt svårt att koncentrera mig. Därför satt jag och stirrade på vakttanten emellanåt. Hon såg så.. tråkig ut. Elak. Ni vet, alla klyschor om sådana vakter. Tänkte att om jag stirrade på henne så skulle hon kanske bliva snäll. Och tänk!, det blev hon. Vi hade ett riktigt trevligt samtal framme vid "katedern", när jag lämnade in mina ark. Det kanske berodde på att hon sa "åh vilka fina teckningar du gjort!" varpå jag blev lite generad, samt att hon försökte sno åt sig 2 ark för att förstärka hennes "åh!" (detta är mitt sätt att göra saker surrealistiska). Det där är typ sant till 92%. Men jag insåg en sak mitt i tentaflummandet. Spansk konst är humor. Kolla upp El Greco, Coutan eller Vélazquez, addera bra fantasi (eller ngn annan med bra fantasi) lite kunskap och vips. Humor. Les Meninas av V gjorde jag en väldans utvärdering om. Dröm eller verklighet -you never know. Så känns mitt huvud nu. 

Ps. Mitt språk är tentaskadat och det här är ett direktexempel. Tänk då att läsa en hel tenta med det. Och ni behöver inte komma med psykofreak kommentarer om mitt beteende. Isf kommer jag bara hänvisa vidare till mina advokater som jag inte har.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0