"Den bästa dagen är en dag av törst"

Röster genom tiden, genom decennier och drömmar, från platser utefter stigen. Sprucka röster, spruckna sömmar, natten har sitt eget guld men jag har vakat nog. Jag sitter vid vatten, under en himmel som log.
Jag är inte den jag borde vara, inte den jag vill vara, men tack och lov inte heller längre den jag en gång var.
Jag log åt några rader, "Den bästa dagen är en dag av törst". Jag tar dom som dom kommer, gör det viktigaste först, det måste sätta sig i bröstet, i varje hjärtas slag, ta det lugnt, gör det enkelt, bara för idag.
Jag är inte den jag borde vara, inte den jag vill vara, men tack och lov inte heller, längre den jag en gång var.
Vad höll jag kvar? vad hade jag för det? musiken hade tystnat, dansen var slut, men jag trodde det var jag som förde. Det är lika långt till stjärnorna, som stjärnorna har till mig, men det är nära till mitt hjärta, när jag tänker på dig. Vi är kanske dom som överlevde, nog är det märkligt, min vän. All denna längtran som tar en bort, när man bara, när man bara vill  h e m
 

Den jag en gång var
Toni Holgersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0