Jag har stora behov av att få säga dessa osammanhängande ord

Kajsa...Linnea-film?!? Vill förtydliga detta med romantisk film. Romantiska filmer inbegriper inte highschoolfilmer, kassa filmer, med helt befängda och felaktiga normer och värderingar, tex fula ankungen-temat. Romantiska filmer ska vara välgjorda, helt enkelt bra draman eller alternativt komedier. Och jag ska må bra av filmen, gärna bli romatiserad av den, samt så får huvudpersonen hemskt gärna vara lika pirrframkallande som mr Darcy haha.
   
Ska bli skönt med helg -intalar jag mig, trots vasstenas brist på a l l t.
Städa, handla (bröd, frukt å grönt, mååste ha nån iqbefriande skvallerdamtidning och godis), läsa (har lånat C.J.Oates Blonde på allt för många sidor), skriva brev (till dig och dig antagligen), laga mat (chickennuggets och ris, makaroner och köttbullar mums, har jag sagt att jag funderar på att bli vegge?), motionera (äckliga tycklingerundan, vad annars?), besöka nån kyrka eller pc, samt standarden Idol ikväll. Det är min plan med helgen. Spontanbesök nån? Döö.
 
Den glada nyheten är att idag har allergin faktiskt börjat lägga sig. Tackochlov.
Jag har varit  i r r i t e r a d  i nästan 2 veckor till och från, med en HÖG kulme tisdag-torsdag. Förlåt mig, om du blivit orättvist drabbad av det.
Det är oerhört skrämmande med vissa (blivande)kyrko(arbetar)folk. Fy farao vilka överkörare* det finns! Jag försöker inte säga att jag inte kan vara sån med ibland, men... nu känner jag mig som en lite trehjulingscykel jämfört med långtradare-minst! (förstår ni min bild-liknelse?). 
Min klass är synnerligen intressant, med många faktorer som vi tillsammans försökte jobba på att acceptera och respektera. Dessa faktorer växer sig allt starkare och blir bara mer irritationsbenägna och egentligen kan de dra dit pepparn växer. Det finns inte mycket som jag avskyr så mycket som skenheliga människor. Särkilt inte (vad brukar man säga) vargar i ulvkläder? Fan som from ängel?  skit på er. Folkhögskola är inget för mig.
Om det inte vore för sammanhanget skulle det vara fullt krig. Vi skulle sitta och kasta sudd på varandra om vi gick på lågstadiet. På mellanstadiet skulle vi hitta hackoffer. Vi skulle snacka skit om varandra inför och till varandra om vi gick på högstadiet. Om vi gick på gymnasiet skulle vi skita i varandra och i skolan. Men nu är vi "vuxna" och "mogna". Vi måste agera väl. Du kan seriöst känna folks auror. Det är inte ens en idé att försöka låta bli. Intensivt svarta tunga är de. De finns högst konkret. Välkommen.  
Högskola låt mig bliva din. 
Sicken en.  
Jag var på Motala bokmässa i onsdags. Där fick jag höra en träffande replik. Kommer dock inte ihåg hela. Men den stämmer ju so here we go "Förr i tiden hade vi respekt för prästen, klockaren och läraren. Idag har vi respekt för bilprovningen, skattemyndigheten och"...? 

Den bästa AHA:n måste ändå bli med diakonen Kerstin,  om att låta tro, liv och lära bli ett, som det står i vigningslöftena. Hon sa "I första hand är jag mig själv, i andra hand mamma, i tredje hand kristen och i fjärde hand mitt yrke.". 
 
Nästa vecka blir go. Ska vi längta dit?
Då kommer min Erika Knight-bok lättvirkat. Helt underbar, upptäck den. Var på shoppinghumör igår. Tackochlov att jag befinner mig Vasstena, annars hade min ekonmi vart dubbelknäckt istället för bara knäckt. 

*Överkörare innebär så mycket mer än bara ett ord. Snarare en spyramsa. 


/Le

Kommentarer
Postat av: maja

varför kommer mamma före kristen? och pappa då? medmänniska i stort? vad är det ni får lära er... jag säger kristen är numero uno! ha en bra helg

2006-11-17 @ 15:25:35
Postat av: kajsa

Linnea, jag ber så mkt om ursäkt om du blev lite stött av termen linnea-film. men det stämmer precis på din förklaring också. hehe! vi använder den nog oftast med aningens ironi. ;)
tänkte komma uppåt nån helg förresten.. vet inte alls när än, så mkt här nere just nu så det blir nog inget spontanbesök nu i helgen men vi får höras om nån helg senare. kramar

2006-11-17 @ 16:11:31
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0