Allergi, Palestina vs Israel, romantiska filmer

Får man vara allergisk mot mnsk? för det är jag. Så det skriker om det. Jag vill ha min syster och resten av familjen hos mig så jag kan få bara vara. Slå slint, diskutera och skita i följderna...=). Det vore bara så skönt(snäällla maja kom hit till helgen). Det har vart lite mycket de senaste 2 veckorna. konstant.
I helgas var jag på retreat (något som rekommenderas starkt, fast va där utan vänner -så du inte börjar skratta av en blick- och på ett ställe som du inte har en relation till annars). Igår var det den underbara diakonen kerstin i st:lars i lkpg som inervjuvades, och så domprosten peter förstås. Lägg namnet S Kaola på minnet. Han hade gjort en underbar tavla där.  
Idag har jag lär tmig hela palestina-israel-konflikten. Jag, Erika och Sofia kom fram till;
1.Häv Israels ockupation av Palestina, släng ut folket från respektive "landremsa", för att senare integrera folken tillsammans 2.Riv murarna 3. Satsa på nästa och nästa och nästa generation, skit i gubbarna 4. Bilda ETT land, FN ska hålla sig så långt utanför som möjligt 5. Ja, här var det fler exempel men nu ska jag sticka iväg och kolla på filmer med Maja f. Fö igår kollade jag på stolthet&fördom i 5-6 timmar, den gamla versionen. Jag tänker inte förneka det längre,  har jag gjort allt för länge för min omgivnings tycke och smak, -jag älskar jag romantiska filmer! åh ja. Och Stolt över det är jag också. Girlpower=). yeah.    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Själv förnekar jag att jag älskar romantiska filmer. Enbart av den anledningen att jag faktiskt inte gillar smöriga romantiska filmer. JAG ÄLSKAR inte ROMANTISKA FILMER. Säger jag något annat är det grov irroni.

2006-11-14 @ 22:25:37
Postat av: kajsa

linnea, va bra att du också insett att du gillar romantiska filmer.. det är ju trots allt inte-för-inte som termen linnea-film används flitigt av vissa i mullsjö. ;) *kramar om*

2006-11-16 @ 18:06:50
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: systern

linnea jag känner mig ärad av din svåra abstinens efter mig. men nu får du faktiskt sluta tjata.. hur kan man inte älska en man som säger detta: "I will have to tell you: you have bewitched me, body and soul, and I love, I love, I love you. I never wish to be parted from you from this day on." gillar namnet på din blogg. och jag vet vad det betyder!

2006-11-16 @ 20:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0