Skulle kunna kalla rubriken erik men det vore bra dumt

Ja ni måste ha hållit tummarna hårt=). För det var precis som jag inte kom in på mina andra alternativ. Men tack och lov för tummar och Gud. Konstvetenskap i uppsala blev det. Det var så nervöst, spännande och riktigt krisigt när jag skulle kolla upp studera och resultatet imorse. Antagen. Helfart. Så bra. Det är kul att ta beslut. Påverka sitt liv. Det enda som kan skita sig är boende, men sånt löser sig alltid. Kul att flytta. Jag blev så glad, så jag svävade in i arken och kramade om erik. Hur ofta kramar jag denna erik? jag måste säga att han har börjat fascinera mig på sistonde. Vi har börjat klicka, sent så sent. 
Han är värre än mig när det gäller romantiska filmer! haha, det trodde jag aldrig, meeen det är han. Gissa vad han gjorde igår? Jo han sprang vadstena runt i jakt på "En prinsessas dagbok 2". Hahaha. Han hade den redan på vhs, men vart tvungen att skaffa den på dvd. Så vi kollade på den på kvällen och varenda gång det blev en romantisk scen suckade han högt och vände sig om mot mig och maja. Självklart satt vi buttra då, för inte skulle han få se hur det glimtade till i våra ögon och hur vi drömde oss iväg med filmen. Jag tycker inte om filmen.. iaf inte första halvan. Mitt feministiska hjärta säger stopp och belägg. Men sen bättrar sig prinsessan (sedermera drottningen) och Genovia blir jämställdt. Då blir filmen bättre=).
Eriktyckeromhighschool-filmer.Eriktyckerblivandekungeniovannämndafilmärsnygg.Dettyckerintejag.
Vi har inte samma smak men det är kul att diskutera (diffusa)sånt med Erik "var?vem?!vardå?". Men han tycker inte om stolthet&fördom...

Annat? Jag lekte Simson på bibellektionen. Det var himla skoj. På något vis så får jag en himla kick av att spela teater, att äga strålkastarljuset, få agera ut känslor ur mitt eget inre, koda mitt språk liksom. Även om jag inte tycker om tanken på det en minut innan jag börjar. Jag har hatat teater tidigare, nu vill jag ta lektioner för skoj skull. Om det inte vore för att jag trots allt visste mina begränsingar(typ talang) skulle jag säga att jag vill bli dramatiker, nu, haha. Skådis som lena endre eller johny depp. Någon seriös och omväxlande.
Men tyvärr Underhållnings-Sverige, ni missar mig=). Uppsala är en bit på vägen mot mitt mål. En liten bit, men också en stor bit.
  
På kinesiska betyder tecknet för kris både fara och möjlighet. Tänkvärt. Inte sant?

Kommentarer
Postat av: Zacha

Samma tecken betyda 3 helt vitt skilda saker :S
Låter inte som kinesiska...

Ah, du menar wēijī (危机)
Tyvärr har du fel, det verkar dock vara en klassiskt misstag att tro att den andra delen (wēi) är möjlighet (机), men tyvärr betyder det andra tecknet egentligen tillfälle (och är en förenklad version av 機).

(Skyll på kommunisterna, det är deras simplified chinese som ställt till allt =) )

2006-12-12 @ 21:58:07
URL: http://www.soilheart.com
Postat av: Linnea

Jag anade en kommentar från ditt håll=). Men kan det inte betyda fara, tillfälle och möjlighet?(som egentligen innebär i princip samma sak). Vad syftar du på för tre helt skilda sakerna som 危机 betyder?

2006-12-13 @ 14:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0