Sista torsdagen här

Sanctus real fight the tide.
Idag till fyren omgiven av stormande hav(...okej sjö). På Mullsjös virriga gator. Runt Färgen.
Likadant som Delirious var en gång i tiden för mig. Tills Nybo och Gudrun.

Vi har haft julmiddag idag. Vad är vitsen med "julmat"? eller ursäkta ska jag säga påsk/midsommarmat? mat är för vår existens, inget annat, och så tragiskt är det. Frukt är undantaget. Men sen är jag ju fruktoman vilket osökt får mig att tänka på igår när jag gick till (efterfesten på)konsum, efter utekväll med klasen. Jag handlade 2 stora juliga apelsiner, massa clementiner och så juice. C-vitamin är viktigt hörreu'ni. Och två mintlakrits pingvinstångar vilket är mitt senaste begär. Innan dess reisen, ahgrens bilar, m&m, söta björnar.

Jaja. Min klass kollar på Luther, men den har jag ju redan sett miljarder gånger så...ville inte se den 1 000 000 001 gång. Kändes onödigt liksom.


Jajust det. Igår var Lucia, det bästa luciatåg jag någonsin vart på. Ingen opera. Bara proffsigt, men med några falsktoner och fel text. Härligt, musikarna är mänskliga. Humor! Vackert.

Kommentarer
Postat av: kajsa

midsommarmat är samma sak som påskmat ja, men julmat är INTE samma sak! långt ifrån. ta död på glädjen sådär, linnea. dumma, dumma..!

2006-12-15 @ 01:12:38
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0