Aropå

Aropå Kina. Måste jag säga att jag har klaustrofobi och ska sitta instängd i ett flyg i avskyvärt många timmar..? Inte ens en fallskärm får jag, så att jag kan gå ut och få luft när paniken tränger sig på. Detta faktum börjar göra mig aningens nervös. Nej föresten inte nervös men skrämd. Låt mig få sitta vid ett fönster. Helst inte mer än 7 platser från en nödutgång. Snälla.
Det är nu logiken ska ta vid. Hjärnan min säger

"Jag har en plan, linnea, du behöver inte tänka mer, för det här sköter jag. inget att sätta större fäste vid. i ett kick kommer du vara framme i kina, och dit vill du, det är ditt enda mål. bara njut av all tid. läs.skriv.lyssna på musik.kolla på mnsk.tugga tuggummi.ät.gäspa.sov...".
Hjärtat säger
"...det är inte så trevligt att sitta instängd i ett litet overkligt flygplan, som trotsar naturlagar, ett miljöovänligt flygplan som kan störta, eller värre, jag kan/får inte komma ut, jag är fast! fast med massa människor på ett utrymme mindre än hönornas tillåtna enligt eu"

(Nedrans att känslobanken oftast vinner över logiken men är det inte så att logiken faktiskt brukar ta över kroppen när det väl behövs så att man blir som en robot?). 
Jag kommer vara så trött på...fredag blir det väl? åtta timmars flyg från helsingfors, och sju timmars tidszonförändring. haha galet. Jag kommer flumma ur med min familj. nice=).

Aropå HV. De vann inte, men de förlorade heller inte. Påminde ganska mycket om förra hv-Lhc-matchen. Hv gör mål, Lhc reducerar snabbt som bara den. Med skillanden att Hv vann förra gången. usch.

äh jag dör nu av trötthet. Måste sova. nästa gång blir ju trots allt om 2 dagar, minst. 
 
(trodde det aldrig men) Visa mig herre din väg och gör mig villig att vandra den.


Kommentarer
Postat av: pernilla

du kommer få megaskoj i kina men visst jag förstår känslan, det är aldrig kul att sitta i en och samma stol i allt för många timmar. och som jag säger till alla mina nära vänner"kommer du inte hem i ett skick så slår jag ihjäl dig". ;) *hihi*

nä men ha det bra. många kramar

2006-12-28 @ 13:10:18
URL: http://predella.blogg.se
Postat av: kajsa

jag kan flyga, jag är inte rädd.. jag kan flyga, jag är inte rädd. ;)
du kommer klara dej jättebra! flyga är kul. =)
kram

2006-12-29 @ 13:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0