20/12 Onsdag

Himla mysko det här. 
Jag har inte tänkt på att teknik kan vara så överväldigande. Massa ljud, massa bilder. Ögon blir ju alldeles "wooh...". jag får vänja mig vid detta samhälle, igen.

Kl.10. Jag sitter och äter en långsam, underbar frukost. Hönökaka. Stark ost(brännvinsost). Riktigt smör(ja bregott). Kaffe. Redig juice. En apelsin. JP, varenda rad genomsöks av mina ögon, bara för att möjligheten finns. Pyamas och ser allmänt goodmoorgoon-aktig ut dvs inget ser riktigt vettigt ut, sunkigt härlig. Kollar ut genom fönstret. Ser en blå jacka komma mot dörren. Det plingar på dörren. Hinner tänka  "herrejessus det är onsdag.onsdag. redan.vadgörjag?".
pAngpOngpAngpOng.
"Ååh, hej Maria!".
Dax att tjyvlyssna på mamma&maria skvaller, även om jag naturligtvis låtsas om att vara upptagen med annat. haha. Vad trodde jag? men pAngpOngandet har suttit i sen dess. Varenda gång. Jag tror seriöst att det är något fel på den fula gula rektangulära lådan, på den vägen, i vasstena med hämtning 16.30 varje vardag. hallå? Jag tänker stämma den. Just precis. Det tänker jag. Den hindrar mig från att få leva mitt liv. Den misshandlar mig ju..! 
Du fula, gula låda kan glömma min tillit. Du får ingen tredje chans.

Hursomhelst frukosten var underbar och underbart är inte alltid kort. Såärdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0